פילאטיס לנשים בהריוןבמהלך ההריון עובר הגוף שינויים רבים. חלקם נמשכים גם לאחר הלידה. העומס על עמוד השדרה והמפרקים גדל, הורמון הרילקסין המופרש בגוף גורם לשיחרור  רקמות החיבור והמפרקים, שרירי הבטן מתארכים ונחלשים וכמובן שגם שרירי קרקעית האגן נחלשו מההיריון ומהלידה עצמה.

כולנו רוצות לחזור מהר לגזרה לאחר הלידה ובעיקר להשיב לעצמנו את התחושה של גוף חזק, בריא, גמיש וזריז – גוף שיכול לתפקד בחיי היומיום העמוסים שלנו ובמיוחד כשמדובר באימהות לילדים קטנים ותינוקות. הטיפול בתינוק כולל כפיפות רבות לפנים -בזמן החלפת חיתול או רחיצה באמבטיה וכמובן בשעת ההנקה. פעילות גופנית נכונה תשלב תנועתיות של הגו בכל מישורי התנועה ותחזק בהדרגה את שרירי הליבה האחראיים ליציבה טובה .

יחד עם זאת חשוב להקפיד על חזרה מדורגת לאימון - חיזוק ו"איסוף" שרירי קרקעית האגן לפני כל מאמץ בשרירי הבטן ועבודה בעומסים נמוכים.

למה פילאטיס?

שיטת הפילאטיס  אשר פותחה על-ידי ג'וזף פילאטיס בתחילת המאה ה – 20 מיועדת לכל אדם באשר הוא- החל ברקדניות וספורטאים מקצועיים , אנשים הסובלים מכאבים ו/או פציעות גב, בירכיים, צואר ועוד - ועד נשים לאחר לידה ולאורך כל מעגלי החיים.

השיטה מהווה שילוב ייחודי של  חיזוק שרירי  הליבה – שרירי הבטן, קרקעית האגן וזוקפי הגב, חיזוק והארכת שרירים , שיפור הגמישות, לימוד נשימה נכונה, ריכוז ודיוק.

בשיעורי המכשירים אנו נעזרים במכשירים והאביזרים הייחודים לפילאטיס אשר משתמשים בקפיצים ורצועות שונות כדי להגיע לטווחי תנועה חדשים ולמנוע עומסים מהגב, הצוואר, הברכיים ושאר המפרקים.

האימונים מתבצעים בקבוצות קטנות על-ידי מדריכות מוסמכות ובעלות ניסיון רב ושימת לב להתוויות הנגד (אם יש כאלה) והתאמת האימון לצרכיה ויכולותיה של כל אישה.

כאימא לארבעה אני יודעת עד כמה קשה למצוא את כוחות הגוף והנפש ולהגיע לשיעור. הטיפול בתינוק, חוסר בשינה והעיסוק במטלות הבית מאיימים להכריע גם את החרוצה שבאימהות. לכל אלה נוסף גם הקושי למצוא "סידור" לתינוק, לכן הבחירה בשיעור המיועד לאימהות לאחר לידה המשלב שרות בייביסיטר הוא פתרון מצוין.   

תחושת ההנאה, השיחרור מכאבי הגב וההתקדמות הגופנית כמו גם עיצוב הגוף והחזרה לגזרה מהוות פיצוי הולם להשקעה.

*הכותבת היא מורה בכירה לפילאטיס בעלת הסטודיו "פילאטיס במרכז" בכפר מל"ל.